השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
חשוב לדעת כי הדרכת עובדים בארגון המתבצעות באופן שוטף ועקבי הינן חיוניות לכל עובדי החברה. ההדרכות עצמן יכולות להיות אישיות או קבוצתיות, וזאת בין היתר עבור בעלי תפקידים בכירים ,עובדים חדשים ועד לעובדים הזוטרים ביותר. ההדרכות תורמות בין היתר לרענון והטמעת כללי, שיטות ונהלי עבודה המקובלים בארגון. כמו כן, הן מספקות אמצעי בקרה ופיקוח המעלה את המוטיבציה והמורל של העובדים בחברה, ומעבר לכך גם מהוות כלי להיכרות נוספת של עובדי החברה וגיבושם.
לצד האמור לעיל, הדרכת עובדים בארגון הופכת נחוצה במיוחד בתקופות של שינויים הדורשים עדכון העובדים על יעדי החברה החדשים. מדובר למשל בשינויים טכניים וטכנולוגיים שהחברה עוברת, שינוי שיטות ונהלי עבודה, שינוי מבנה ארגוני, שיפור ידע מקצועי או כל מטרה וגורם אחר המובילים לשינוי בארגון. כמו כן, העברת מידע ברור ומדויק לעובדים מסירה את חוסר הבהירות אודות משמעות השינוי, והחששות השונים מפני תוצאותיו.
חשוב להבין כי הדרכה ניתנת לעובדים חדשים שונה במאפייניה מזו של עובדים ותיקים. הדרכת עובדים בארגון שהינם חדשים מבוצעת בתחילת תקופת העבודה באופן מרוכז ואינטנסיבי. הדרכות אלו מהוות למעשה מרכיב בהליך חונכות וחפיפה בו העובד החדש מכיר את הארגון, צרכיו ואופן התנהלותו. בנוסף, לא אחת הגדרת תפקידים מסוימים, גם אם מאותו התחום, שונה למדי מארגון אחד למשנהו. לכן, חשוב שהעובד יבין את הגדרת תפקידו המדויקת במקום עבודתו החדש. ההבדלים יכולים לבוא לידי ביטוי במידת אחריות וסמכויות העובד, שימוש במערכות שונות, גישה להנהלה, ספקים או לקוחות, ושיטת עבודה שעשויה להיות בצוות או אינדיבידואלית. אך מעל לכל, הדרכת עובדים חדשים נועדה לספק להם תחושת שייכות ואחריות כלפי הארגון, ובכך להגדיל את סיכויי קליטתם המוצלחת בחברה.